Известие

Collapse
No announcement yet.

Какво се сменя след 40хил. км??

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Какво се сменя след 40хил. км??

    Като я купих (~4год. ~40 000km.)сменихме:
    ремъци,
    ролки,
    в.помпа,
    вариатор,
    свещи,

    впоследствие и всички останали консумативи и видимо износени детайли.

    колата си работи добре, ама тия гореизброените не се виждат и не знам кога им е време??!
    sigpic156 SW 2001 бивша.

  • #2
    Първоначално публикувано от ALFonsOlder Покажи съобщение
    Като я купих (~4год. ~40 000km.)сменихме:
    ремъци,
    ролки,
    в.помпа,
    вариатор,
    свещи,

    впоследствие и всички останали консумативи и видимо износени детайли.

    колата си работи добре, ама тия гореизброените не се виждат и не знам кога им е време??!
    Ангренажният комплект повече от 5г не го карай, без оглед на километрите Останалото не е фатално. Свещите, ако са иридиеви още не са чули Другото, което не се вижда, а е мн важно е маслото - ако караш с 10W40 бягай на по-гъсто, щото иначе специално с 2,0TS си просиш белята!
    Last edited by code; d.m.y г., 21:12.
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

    Comment


    • #3
      Ангренажният ремък трябва да се сменя максимум на 3 години.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от ALFonsOlder Покажи съобщение
        Като я купих (~4год. ~40 000km.)сменихме:
        ремъци,
        ролки,
        в.помпа,
        вариатор,
        свещи,

        впоследствие и всички останали консумативи и видимо износени детайли.

        колата си работи добре, ама тия гореизброените не се виждат и не знам кога им е време??!
        Ми имаш още 20тина хиляди, но пък е на 4годинки вече ремъка. Аз лично бях карал така до есента и бих сменил тогава ангренажа.
        Fiat Punto 1.4GT 1996
        Hyundai Tucson 2.0 2007
        Renault Clio 1.5 2019

        Comment


        • #5
          Eco-то е прав на този ръмък даваха много малко и години и км, в аутодата сега го погледнах и на 3г се хвърля! Малко са се престарали, но най-добре го сменяй щото малко нещо да не е в ред по ангр. колела, обтяжки и т.н. ги късат за добър ден.
          sigpic
          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

          Comment


          • #6
            Всичко е според марката и предписанията на производителя. На Бош беше 50хкм или 2г, на Гейтс беше 60хкм и мисля пак 2г. Общо взето малко е на късмет, много ментета се навъдиха. Винаги едното ухо трябва да слуша мотора и шумовете които се появяват, има ли нещо нередно по-добре е да му обърнеш внимание на момента.
            Отделно че като се сменя ангр ремък се сменят всичките ролки, водна помпа, на 2.0тс мотора и ремъка на баланс валовете и обтегача му. Общо взето всичко се прави както трябва и не се правят компромиси. Ако ти се занимава, в Аутодата има подробности кое на колко хил км се сменя.
            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
            Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
            Горе главата, нищо че е празна...

            Comment


            • #7
              Ремъка на балансите го дават на 5г или 120хил км, т.е. през смяна. Той е относително ненатоварен - върти там 2 солети. Макар, че аз имах такъв случай точно той да ги изяде..
              Attached Files
              Last edited by code; d.m.y г., 21:29.
              sigpic
              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

              Comment


              • #8
                Аз лично смятам, че 3 години за обтяжната ролка на ангренажния ремък при положение, че иначе и дават 120К пробег си е голямо презастраховане. За водната помпа и паразитната ролка, ако е метална - също.
                Тъй че бих сменял ремъка на 3 години но другите неща на 5 - 6, което за мен означава около 70 К.
                Но всеки си решава.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Ако се сменя, по-добре да се сменя всичко. Ако смениш само ремъка, новия ще е леко по-къс (разтягат се), което може да направи поразии по ролките и най-вече водната помпа.

                  Comment


                  • #10
                    Не разбирам, как нов ремък ще повреди старите ролки, след като обтяжното усилие се прави, каквото трябва при монтажа му.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Прави се каквото трябва по книжка. С времето стария се е разтегнал, след това слагаш нов, който се затяга според изискването. Обаче той си остава по-затегнат от стария такъв, който е започнал да се разтяга. Слушал съм за протекли водни помпи по този начин.

                      Comment


                      • #12
                        Хлабавият ремък е ненормалната ситуация а не правилно натегнатият. Поради това е редно да се прави преглед на ангренажа и при необходимост охлабването да се коригира. 3 години експлоатационен срок се дава на ремъка поради това, че полимерите от които е изработен страдат от температурните разлики. За разлика от това един лагер, който е разчетен да се върти в продължение на 120К и не се влияе сериозно от температурните промени, не следва да се сменя и той на всеки 3 години.

                        Това са мои разсъждения. Вие си сменяйте всичко, така, както пише в дебелите книги.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Аз пък въобще не виждам за какво се врънкате,след като всичко е абсолютно относително.Като почнеш от марката даден елемент.......та стигнеш го ганьо с чука дето ги разбира нещата.Можеш да направиш перфектния монтаж на даден възел,но като са ти калпави детайлите.......кво прайш-НИЩО и обратното.

                          Така,че колегата да си кара още 10к и да си смени всички ролки,ремъци,обтегачи и водна помпа.
                          156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                          147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                          159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                          Comment


                          • #14
                            Някой скоро дето е сменял всичко "ремъци, ролки, воднa помпa + рaботa" колко му е излезнaло кaто ценa?


                            Comment


                            • #15
                              Към 350 лв без труда.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X